LEVERANS

Var är min försändelse?

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-post. I denna finns ett sändningsnummer som du kan klicka på för att spåra din försändelse. Ett paket kan bli någon dag försenad om något oförutsätt sker, om du inte mottagit ditt paket på tre arbetsdagar kan du kontakta oss.

Har du ingen e-postadress eller inte har fått någon leveransbekräftelse kan du kontakta oss så kan vi svara på om ordern har skickats eller inte.

Varför måste man ha ett mobilnummer för att kunna beställa med MyPack Collect?

Det krävs ett mobilnummer för att PostNord ska kunna skicka en sms-avisering till dig när din försändelse finns att hämta på närmaste utlämningsställe. Vid avisering med brev tar det en dag extra för dig att få information om att din försändelse finns att hämta.

Hur lång tid tar det innan jag får min leverans?

Leverans- och utskickstiden är beroende av ditt postnummer. Generellt kan du förvänta dig leverans inom 1-2 arbetsdagar.

Vilka leveransalternativ erbjuder ni?

När vi registrerar dig som återförsäljare får du ange vilket leveransalternativ du vill att vi skickar dina beställningar med. Vi kan när som helst ändra detta leveransalternativ om du skulle önska att vi skickar med ett annat.

MyPack Collect innebär att din försändelse skickas till närmaste utlämningsställe. Du får en sms-avisering eller ett brev när försändelsen finns att hämta.

Parcel (Nordic) innebär att din försändelse skickas direkt till ditt företag. Det kräver att det finns en företagsskylt synlig som stärker att det är ett företag. Vänligen observera att PostNord inte lämnar av några försändelser vid dörren utan påskrift. Om du vill att PostNord ska kunna lämna av en försändelse utan påskrift behöver du kontakta dem för att teckna ett lossningsavtal. 

Hur länge ligger min försändelse på utlämningsställe?

Din försändelse ligger kvar hos utlämningsstället i 14 dagar. Om du väljer att inte hämta ut din försändelse hos utlämningsstället, kommer försändelsen automatiskt att returneras tillbaka till vårt lager. Vi kommer då att kontakta dig.

Jag har råkat radera min sms-avisering. Kan ni skicka ett nytt sms till mig?

Vi har ingen möjlighet att skicka ut en ny sms-avisering eftersom dessa hanteras av PostNord. Du kan enkelt hämta ut ditt paket med hjälp av sändningsnumret som står i leveransbekräftelsen som vi skickat till din e-post i samband med beställning. Glöm inte att ta med giltig legitimation.

Har du ingen e-postadress eller inte har fått någon leveransbekräftelse kan du kontakta oss så hjälper vi dig. 

Hur ser jag vad min försändelse har för sändningsnummer?

Du hittar sändningsnumret i den leveransbekräftelse som mailats till dig i samband med beställning.

Har du ingen e-postadress eller inte har fått någon leveransbekräftelse kan du kontakta oss så hjälper vi dig. 

Vilken speditör samarbetar ni med?

Vi levererar med PostNord till hela Sverige.