PRODUKTER

NY DESIGN FÖR EN HÅLLBAR FRAMTID

I snart 20 år har vi förmedlat kunskap och tagit fram kosttillskott av kompromisslös kvalité för att hjälpa människor att optimera sin hälsa. I allt vi gör finns kärlek till människor, natur och planet, liksom viljan att utvecklas och bidra till en bättre värld. Med vår nya design och förbättrade förpackningar har vi tagit ett ännu ett steg i syfte att skapa en mer hållbar värld.

–   Vårt uppdaterade utseende är mycket mer än en ny design och sträcker sig över hela produktcykeln, säger Anna Fransson, marknadschef på Holistic.
 

Vi har sett över våra materialval – våra nya burkar är av 96 procent fossilfri plast och våra nya flaskor av 50 procent återvunnen PET. Vi har även sett över våra etikettmaterial – där majoriteten av våra etiketter kommer bestå av Forest Film™, som är en restprodukt från skogsindustrin. Där det varit möjligt har vi också optimerat förpackningsstorlekar och minskat kapselstorlekar, vilket betyder att förpackningarna tar mindre plats och står för mindre transporter. Självklart är produkterna fortfarande med samma kompromisslösa kvalité som alltid

Design för hållbara produkter

–   Med helt nya förpackningar kan vi nu minska vår miljöpåverkan. Vi tar ett stort steg med riktning mot en fossilfri och friskare värld, säger Anna.

Att utvecklas är en naturlig del av livet och en självklarhet för Holistic. Bertil Wosk, vår grundare, har alltid verkat för att hela tiden utveckla och förbättra våra produkter för optimalt upptag, och att skapa utbildningar och förmedla kunskap utifrån den allra senaste forskningen.

Att se hela värdekedjan

I framtagandet av nya förpackningar har det varit viktigt för oss att närma oss en cirkulär verksamhet. Vi arbetar för att fasa ut fossil råvara och för att använda oss av miljövänliga förpackningar som främjar materialåtervinning.

–   Jag vet inget annat företag som gör så många produktförbättringar, men syftet är gott och väldigt viktigt. Nu är det dags att också utveckla vår design och våra förpackningar. För vår fantastiska natur och en hållbar framtid. Men också för att bli ännu lite snyggare och för att vår design och kommunikation ska bli mer enhetlig och tydligare spegla vårt erbjudande och vår insida, säger Anna.