Spana in vår outlet!
Holistic logotype
Tillagd i varukorgen
Till kassan
Holistic /Kundservice /Ångerrätt och retur

Ångerrätt och retur

ÅNGERRÄTT OCH RETUR

Här kan du läsa mer om ångerrätt och retur.


Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. 

Ångerrätten börjar gälla från den dag du tog emot paketet men gäller dessvärre inte om du brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten.

ÅNGERRÄTT OCH RETURFRÅGOR

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om ångerrätt och retur.

Hur lång ångerrätt har jag?

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten innebär att du som konsument (privatperson) har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. Ångerrätten börjar gälla från den dag du tog emot paketet.


Observera att ångerrätten inte gäller om du brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten. Om produkten är defekt/skadad eller om din leverans är felaktig ber vi dig att skicka in en reklamation till oss.


Jag fick inte ångra mitt köp, varför?

Ångerrätten gäller inte om du har brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten.


Om produkten är defekt/skadad eller om din leverans är felaktig ber vi dig att skicka in en reklamation till oss.


Hur gör jag en retur till er?

I ditt paket så medföljer ett returformulär samt en returfraktsedel. Fyll i formuläret och lägg med det i ditt paket. 

Returetiketten klistrar du sedan fast på ditt paket och lämnar in det hos PostNord, oavsett vilken transportör du valde vid leverans. 


Om du inte har kvar denna fraktsedel så vänligen kontakta vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se med följande information så att vi kan skicka dig en ny.

  • Ordernummer (finns på orderbekräftelse, följesedel och faktura)
  • Ditt namn och dina kontaktuppgifter
  • Namn och antal på de produkter som önskas returneras
  • Anledning till retur

Vi ber dig att förpacka produkterna väl, använd gärna ursprungligt emballage om möjligt. Observera att du vid retur är ansvarig för om produkter skadas eller kommer bort under transport.


Behöver jag betala för min retur?

Nej, vi erbjuder dig som kund fria returer.

Vad behöver du? Vi har vitaminer, mineraler och kosttillskott för alla typer av behov.

Holistic_icon_behov

Behov

Holistic_icon_kosttillskott

Kosttillskott

Holistic_icon_superfoods

Superfoods

Holistic_icon_hälsotester

Hälsotester

Holistic_icon_holisticsvärld

Holistics värld

Holistic_icon_favoriter

Om Holistic